Regulamin
I. Wstęp
Impreza na Orientację (InO)Północ/Południe, to impreza turystyczno-sportowa promująca aktywny sposób spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Impreza polega na potwierdzeniu swojej obecności przy Punktach Kontrolnych (PK) rozmieszczonych w terenie. Punkty te są naniesione na mapę przez Organizatora. Każdy zgłoszony Zespół otrzymuje na starcie specjalną kartę startową (na której dokonuje potwierdzeń PK) oraz zestaw map przygotowanych przez Organizatora.
Zabronione jest korzystanie z innych map, urządzeń do nawigacji satelitarnej, w tym do odmierzania odległości, z wyjątkiem urządzeń zapisujących tylko track do późniejszej analizy, wyjątkiem jest trasa TP, na której dopuszcza się korzystanie z urządzeń do nawigacji.
II. Cele Imprezy
1. Promowanie aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu
2. Możliwość spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi
3. Doskonalenie umiejętności poruszania się po lesie bez użycia nawigacji elektronicznej
4. Integracja uczestników w środowisku turystyczno-sportowym
5. Sprawdzenie swoich możliwości kondycyjnych i wytrzymałościowych
III. Organizator i kontakt
Organizatorem Imprezy jest Piotr Woldrich (601629660)
Wszelkie pytania i sugestie prosimy kierować na adres e-mail: woldrich.piotr@gfo.pl
Strona internetowa Imprezy: polnocpoludnieino.blogspot.com
IV. Szczegóły edycji
Impreza odbędzie się w dzielnicy Gdańsk Południe, w sobotę 8.06.2024
Będzie możliwy dojazd zarówno komunikacją miejską (dojście 2km) jak i własnym samochodem.
V. Punkty Kontrolne (PK)
Punkty kontrolne (PK) mogą mieć jedną z dwóch postaci:
a. prostokątnej, biało-czerwonej, podzielonej po przekątnej planszy InO (lampionu), w formacie A4, opisanej na białym polu kodem oraz logiem imprezy bądź organizatora oraz wyposażonej w przyrząd do potwierdzania – kredkę lub perforator,
b. punktu terenowego – stałego, charakterystycznego elementu występującego w terenie, nieumieszczonego przez Organizatora przyrządów (słupek leśny, terenowy słupek pomiarowy, transformator, tabliczka, budka dla ptaków, oznakowany paśnik itp.),
Postać PK inna niż w pkt.V.a. niniejszego Regulaminu jest opisana na mapie.
PK jest zaznaczony na mapie za pomocą okręgu i znajduje się w jego geometrycznym środku.
Każdy PK powinien być ustawiony w miejscu charakterystycznym, przy czym miejsce to musi dać się jednoznacznie zlokalizować na mapie i w terenie.
PK może nie być naniesiony na mapę, jednak informacja o takim punkcie musi pojawić się na mapie lub w którymś z punktów kontrolnych.
Jeżeli odległość ustawienia PK od miejsca charakterystycznego zaznaczonego na mapie jest większa niż 2 mm w skali mapy, to zespół nie ma obowiązku jego odszukania i za brak potwierdzenia tego punktu nie może być ukarany (wymagane potwierdzenie braku punktu kontrolnego – BPK oraz dopisanie godziny stwierdzenia braku).
Punkty nie należące do danej trasy, oddalone ponad 5 mm w skali mapy od PK trasy i/lub w miejscach nie przypominających miejsc ustawienia najbliższych PK, są punktami mylnymi (PM).
Na niektórych trasach występują również punkty stowarzyszone (PS). Informacja o występowaniu tych punktów będzie podana w opisie trasy w Komunikacie Technicznym. W terenie oznaczane są tak samo jak PK i PM. Występują na podobnych formach terenu co PK w odległości nie bliższej niż 2 mm w skali mapy od PK.
VI. Zasady potwierdzania PK na karcie startowej odbywają się wg zasad opracowanych przez PTTK:
https://ino.pttk.pl/przepisy/reg/zasady_punktacji_i_wspolzawodnictwa_na_turystycznych_ino_pttk.pdf
1. Kolejność potwierdzania PK jest podana na mapie (może być obowiązkowa – tj. od pierwszego do ostatniego PK; lub dowolna).
2. PK LOP i PK nienaniesione na mapę można potwierdzać w dowolnej kolejności (z uwzględnieniem pkt. VI.3).
3. Potwierdzeń dokonuje się w kolejnych polach karty startowej zaczynając od pierwszego, bez pozostawiania pól wolnych,
4. Potwierdzeniem jest wpisanie w odpowiednie pole karty numeru (oznaczenia) PK oraz spisanie kodu z lampionu
5. Gdy do lampionu dołączona jest kredka/mazak należy dokonać potwierdzenia tą kredką/mazakiem. Jeśli nie ma ani jednego ani drugiego – potwierdzenia dokonujemy swoim środkiem pisania i dodatkowo wpisujemy BK („brak kredki”) oraz godzinę stwierdzenia braku.
6. Na trasach zespół ma prawo do nieograniczonej ilości poprawek pierwotnie potwierdzonego PK, przy czym:
a. poprawień PK dokonuje się poprzez wpisanie właściwego potwierdzenia w kolejne wolne pole karty startowej – niedopuszczalne jest dokonywanie skreśleń lub poprawek istniejących potwierdzeń, za co grozi uznanie punktu za mylny.
b. za dokonanie każdorazowego poprawienia potwierdzenia PK otrzymuje się odpowiednią ilość punktów karnych (określoną w Komunikacie Technicznym)
c. po dokonaniu poprawień ocenie podlegają wyłącznie ostatnie potwierdzenia danego PK oraz ilość dokonanych poprawień.
7. W przypadku stwierdzenia, że w miejscu zaznaczonym na mapie przez Organizatora nie ma ustawionego punktu kontrolnego lub jest on zniszczony w sposób uniemożliwiający opis, dokonuje się zapisu BPK (brak punktu kontrolnego) oraz dodając numer tego PK i godzinę stwierdzenia braku. Jeżeli uczestnik lub zespół skorzystał z możliwości potwierdzenia punktu kontrolnego zapisem BPK, a Organizator stwierdził właściwe ustawienie PK, to zapis taki traktowany jest jako potwierdzenie punktu mylnego (PM).
8. W jednym polu karty startowej może znajdować się tylko jedno potwierdzenie punktu kontrolnego. W przeciwnym razie wpis jest traktowany jak potwierdzenie punktu mylnego (PM).
9. Za potwierdzenie PK umieszczonych do 2 mm w skali mapy od miejsca zaznaczonego na mapie bądź podanego przez Organizatora w wytycznych uczestnik nie może być karany.
VII. Warunki ukończenia Imprezy
1. Aby zespół został sklasyfikowany musi:
w komplecie przybyć na metę przed jej zamknięciem,
oddać kartę startową w stanie umożliwiającym Sędziemu identyfikację potwierdzeń,
potwierdzić prawidłowo co najmniej jeden PK (lub PS).
2. Zespół może być zdyskwalifikowany za:
podrabianie potwierdzeń na karcie startowej,
używanie jakiegokolwiek środka transportu,
korzystanie z pomocy osób trzecich przy pokonywaniu trasy,
dokonywanie samowolnych zmian w ustawieniu punktów kontrolnych,
niszczenie punktów kontrolnych lub przyrządów do ich potwierdzania,
nieuzasadnione używanie urządzeń elektronicznych do porozumiewania się na odległość, używanie przyrządów do nawigacji satelitarnej (poza trasą TP),
używanie map innych niż dostarczone przez organizatora,
rozdzielanie się zespołu na trasie,
kreślenie na karcie startowej, cięcie karty startowej na kawałki,
3. Sędziowie mogący sprawdzić drużynę na trasie lub przy PK będą posiadać stosowny identyfikator.
VIII. Postanowienia końcowe
Zespół ma prawo odwołania się od wyniku w przeciągu tygodnia od dnia publikacji wyników wstępnych.
Wszystkich uczestników, którzy przerywają uczestnictwo w imprezie przed dotarciem do mety obowiązuje poinformowanie o tym fakcie Organizatora najpóźniej do godziny zamknięcia mety. Numer telefonu do Organizatora jest podany na mapie.
Udział w Imprezie jest dobrowolny. W Imprezie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność, niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach Imprezy i w razie wypadku nie będą dochodzić odszkodowania od Organizatora.
Osoby, które nie ukończyły 14 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko i wyłącznie pod opieką wyznaczonej osoby pełnoletniej. Wszyscy niepełnoletni muszą także przedstawić przed startem pisemną zgodę obojga prawnych opiekunów wg wzoru podanego na stronie
Uczestników obowiązuje bezwzględny zakaz pozostawiania śmieci w lesie, zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach leśnych (poza miejscami do tego wyznaczonymi), poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych.
Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie oraz za jakiekolwiek szkody poniesione przez uczestników Organizator nie odpowiada. Zalecane jest ubezpieczenie się we własnym zakresie.
Obowiązuje nakaz przestrzegania przepisów prawa, w szczególności zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego oraz przepisów przeciwpożarowych. Za skutki naruszenia tychże przepisów uczestnik odpowiada osobiście. W związku z tym uczestnicy poruszający się po drogach po zmroku zobowiązani są posiadać elementy odblaskowe na odzieży.
Przy poruszaniu się na trasach obowiązuje zakaz umyślnego niszczenia flory, płoszenia zwierząt oraz naruszania przepisów dotyczących ochrony przyrody. Uczestnicy zobowiązują się także do pozostawienia gruntów leśnych w stanie nie gorszym niż w jakim je zastali.
Obowiązuje zakaz poruszania się po terenach zaznaczonych na mapie jako objęte zakazem wstępu. Nie wolno również poruszać się po terenach oznaczonych w terenie stosownymi tablicami zakazu wstępu i/lub po terenach ogrodzonych.
Organizator nie gwarantuje transportu uczestników z trasy.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, o czym uczestnicy zostaną powiadomieni najpóźniej przed startem.
Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatora. Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator Imprezy. W sprawach spornych decyzja Organizatora jest decyzją ostateczną.
Organizator ma prawo odwołać imprezy w przypadku klęski żywiołowej lub innych zdarzeń losowych.
Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania.
Komentarze
Prześlij komentarz